Telefon zaufania dla osób dorosłych w kryzysie emocjonalnym, czynny całodobowo. Dodatkowo, dostępna jest również platforma 116sos.pl umożliwiająca kontakt z ekspertami także przez czat i formularz kontaktowy.
Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży od 15 lat prowadzi Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Telefon jest anonimowy, bezpłatny, całodobowy i dyskretny. W każdym europejskim kraju pod numerem 116 111 osoby poniżej 18 r.ż. otrzymają potrzebną pomoc i wsparcie. W telefonie zaufania pracują specjaliści: psycholodzy i pedagodzy – konsultantki i konsultanci, profesjonalnie przygotowani do świadczenia pomocy psychologicznej przez telefon oraz online. Telefon działa codziennie – 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Możesz się z nimi skontaktować zawsze, dzwoniąc pod numer 116 111, wybierając opcję czatu albo wysyłając do nich wiadomość przez stronę. W sytuacji zagrożenia Twojego życia lub zdrowia specjaliści zobowiązani są do skontaktowania się z osobami, które zadbają o Twoje bezpieczeństwo, oprócz tego nie mają prawa powiedzieć nikomu o czym rozmawialiście.
Dziecięcy Telefon Zaufania Rzeczniczki Praw Dziecka jest dla ciebie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jest anonimowy, bezpłatny i dyskretny. Jeśli preferujesz pisanie zamiast rozmowy telefonicznej, możesz skorzystać z naszego czatu. Czat nie wymaga logowania i nie trzeba instalować żadnej aplikacji.
Zadzwoń, gdy podejrzewasz u siebie depresję, masz opory przed pójściem do specjalisty lub chcesz pomóc bliskiej osobie, która choruje na depresję. Psycholodzy nie postawią diagnozy, lecz wytłumaczą na czym polega leczenie i terapia, udzielą wsparcia i powiedzą, co robić. Telefon czynny w poniedziałki i wtorki od 15:00 do 20:00.
Zadzwoń, gdy podejrzewasz u siebie depresję, masz opory przed pójściem do specjalisty lub chcesz pomóc bliskiej osobie, która choruje na depresję. Psycholodzy nie postawią diagnozy, lecz wytłumaczą na czym polega leczenie i terapia, udzielą wsparcia i powiedzą, co robić. Telefon czynny w poniedziałki i wtorki od 15:00 do 20:00.
Telefon Zaufania „Uzależnienia behawioralne” (801 889 880) oferuje wsparcie dla osób borykających się z uzależnieniami niezwiązanymi z substancjami psychoaktywnymi, takimi jak uzależnienie od hazardu, Internetu, pracy, zakupów czy seksu. Dostępny od poniedziałku do piątku w godzinach 17:00-22:00, zapewnia konsultacje telefoniczne oraz wsparcie psychologiczne, a także informacje o możliwościach terapii. Telefon jest skierowany do osób uzależnionych oraz ich bliskich. Wsparcie udzielają doświadczeni specjaliści.
Fundacja Słonie Na Balkonie prowadzi bezpłatne dyżury psychologiczne dla rodziców i opiekunów dzieci dotkniętych kryzysem wojennym. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 14:00-19:00. Porady psychologiczne są prowadzone w języku polskim i ukraińskim.
800 100 100 to bezpłatna i anonimowa pomoc telefoniczna i online dla rodziców i nauczycieli, którzy potrzebują wsparcia i informacji w zakresie przeciwdziałania i pomocy psychologicznej dzieciom przeżywającym kłopoty i trudności takie jak: agresja i przemoc w szkole, cybeprzemoc i zagrożenia związane z nowymi technologiami, wykorzystanie seksualne, kontakt z substancjami psychoaktywnymi, depresja i obniżony nastrój, myśli samobójcze, zaburzenia odżywiania. Ponadto terapeuci i prawnicy udzielają konsultacji w zakresie podejmowania interwencji w przypadku podejrzenia przestępstw wobec dzieci.
Telefon Zaufania dla mężczyzn, prowadzony przez Instytut Przeciwdziałania Wykluczeniom, oferuje bezpieczną przestrzeń do rozmów o trudnościach życiowych i męskich sprawach. Dyżury psychologów odbywają się we wtorki (17:00-19:00), środy (18:00-20:00), czwartki (19:00-21:00, także w języku angielskim) oraz piątki (22:30-02:00 – pilotaż). Jeśli nie możesz się dodzwonić, skontaktuj się przez maila pomoc@pomesku.org.
Telefon wsparcia działa w dni powszednie od 14:00 do 20:00 i jest adresowany do wszystkich osób w żałobie, które potrzebują pomocy. Jest również dodatkowy dyżur w czwartki w godzinach 14.00-17.00 przeznaczony wsparciu dzieciom w żałobie.
Pomoc telefoniczna dla dzieci i nastolatków przeżywających stratę i żałobę, a także informacje dla ich rodziców, opiekunów i nauczycieli. Linia czynna od poniedziałku do piątku w godz. 12:00 – 18:00. Pomoc online dostępna na stronie: https://www.tumbopomaga.pl/ Na stronie znajdziesz potrzebne informacje i profesjonalne porady psychologiczne oraz dowiesz się, w jaki sposób przeżyć żałobę świadomie i do końca, by móc odbudować swoje życie i odzyskać poczucie bezpieczeństwa.
To numer bezpłatny, na który możesz dzwonić zarówno z telefonu stacjonarnego, jak i ze swojej komórki w dowolnej sieci. Numer aktywny codziennie od 11:00 do 20:00. Wybierz jeden z podanych niżej numerów. Odbierze wolontariusz, który ma czas dla Ciebie. Dodatkowe informacje i pomoc również na stronie internetowej oraz na Instagramie telefon_pogadania
Telefon Zaufania (733 200 501) to bezpłatne i anonimowe wsparcie dla osób 55+, mieszkańców województwa mazowieckiego. Specjaliści i przeszkoleni wolontariusze oferują pomoc i porady w trudnych chwilach, pomagając w radzeniu sobie z samotnością, stresem czy problemami życiowymi. Możesz zgłosić zapotrzebowanie na kontakt telefoniczny dla swoich bliskich, a także umówić się na regularne wsparcie.
Bezpłatna, specjalistyczna pomoc dla kobiet, które doświadczyły gwałtu lub innej formy przemocy w dowolnym momencie swojego życia. Numer czynny w godz. 11:00-19:00 w dni powszednie. Dostępny jest również e-mail: pomoc@feminoteka.pl. Przy telefonie dyżurują kobiety po specjalnych szkoleniach i kursach- udzielają wszelkiej pomocy.
Dyżury psychologa dla osób dorosłych wtorki i środy od 8.00 do 11.00, czwartki od 19.00 do 21.00. Więcej na: twarzedepresji.pl/telefon
Telefon zaufania skierowany jest do osób dotkniętych depresją jak i ich bliskich. Infolinia jest czynna w środy i czwartki w godzinach 17:00-19:00 (z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy)
Telefon jest dostępny dla wszystkich, którzy potrzebują wsparcia. Linia pomaga wszystkim bez względu na wiek, płeć i zgłaszane trudności. Każdy powód rozmowy jest ważny. Może być to nawet pytanie z zakresu psychologii, psychoterapii lub przyjrzenie się bliżej jakieś części siebie lub swojego życia. Telefon czynny codziennie w godzinach 17:00-20:00.
Słoneczna Linia Psychologiczna, oferowana przez Fundację Słoneczko, to specjalistyczne wsparcie psychologiczne dla osób z niepełnosprawnościami oraz ich rodzin. Pod numerem +48799278338 dostępna jest pomoc od poniedziałku do piątku w godzinach 11:00-19:00. Linia zapewnia bezpieczną przestrzeń do rozmowy, pomagając w radzeniu sobie z długotrwałym stresem, izolacją, wypaleniem oraz lękiem o przyszłość. Doświadczone psycholożki oferują wsparcie i profesjonalne porady
Punkt kontaktowy, służący do zgłaszania (również anonimowo) informacji o wszystkich nielegalnych i niepokojących treściach znalezionych w Internecie. Jeśli specjaliści z dyżurnet.pl uznają, że zgłoszone treści są nielegalne – poinformują o tym policję lub prokuraturę. Koszt połączynia jak w przypadku połączenia lokalnego. Nielegalne treści można również zgłosić poprzez formularz internetowy: https://dyzurnet.pl/formularz.html.v lub mailem na adres: dyzurnet@dyzurnet.pl
Telefon zaufania oferuje wsparcie osobom z problemami związanymi nie tylko z używaniem narkotyków, ale także alkoholu, leków i innych substancji psychoaktywnych. Infolinia jest czynna codziennie w godzinach 16:00-21:00.
Telefon dla osób, które potrzebują wysłuchania i wsparcia po stracie bliskiej osoby, okołoporodowej, pracy, zdrowia, bezpieczeństwa lub w jakimkolwiek innym ważnym wymiarze. Specjaliści powiedzą o miejscach, w których możesz otrzymać pomoc. Placówka służy też dla bliskich osób poszkodowanych, którzy nie wiedzą jak pomóc. Bezpłatna i anonimowa infolinia ze wsparciem psychologicznym działa od poniedziałku do piątku w godz.: 14:00 – 20:00.
Czynny we wtorki i środy od godz. 15:00 do 18:00. Opłaty za połączenia z numerem zgodnie z cennikiem operatora. Telefon zaufania oferuje pomoc dorosłym, którzy doświadczyli przemocy seksualnej oraz służy radą i wsparciem osobom, które pragną wyeliminować własne niepożądane myśli i zachowania.
Telefon Zaufania (22 635 93 92) oferuje porady w zakresie antykoncepcji, asertywności, zdrowia seksualnego, higieny, seksu, relacji oraz przemocy seksualnej. Dyżurujące wolontariuszki są dostępne codziennie w godzinach 16:00-20:00, zapewniając anonimowość i wsparcie.
Telefon zaufania oferuje wsparcie w przypadku gdy twoim problemem są narkotyki i uzależnienie od narkotyków, lub jeśli ten problem dotyczy bliskiej Ci osoby. Infolinia jest czynna codziennie w godzinach 16:00-21:00.
Numer jest obsługiwany przez policjantów z Biura Prewencji Komendy Głównej Policji, czynny w dni robocze w godzinach 09:30-15:30
Telefon zaufania przeznaczony jest dla rodziców i nauczycieli, którzy potrzebują wsparcia i informacji w zakresie przeciwdziałania i pomocy psychologicznej dzieciom przeżywającym kłopoty i trudności takie jak: agresja i przemoc w szkole, cybeprzemoc i zagrożenia związane z nowymi technologiami, wykorzystanie seksualne, kontakt z substancjami psychoaktywnymi, depresja i obniżony nastrój, myśli samobójcze, zaburzenia odżywiania. Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 12:00-15:00.
Całodobowy numer telefonu dla osób dorosłych w kryzysie samobójczym, czynny siedem dni w tygodniu. Jest obsługiwany przez psychologów, pracowników socjalnych i terapeutów mających doświadczenie we wsparciu osób w kryzysie samobójczym.
Telefon jest anonimowy i skierowany zarówno do osób, które doświadczają bądź doświadczyły przemocy w intymnej relacji, ale także do osób, które ją stosują, jak i do tych, które są jej świadkami w swoim otoczeniu. Linia jest dostępna od poniedziałku do soboty w godzinach 17:00-21:00.
Telefon wsparcia przeznaczony dla osób dorosłych znajdujących się w kryzysie psychicznym. W wyznaczonych godzinach w Centrum pełnią dyżury także specjaliści: psychiatra, prawnik, pracownik socjalny, terapeuta uzależnień, asystent zdrowienia, seksuolog. Infolinia jest całodobowa, przez 7 dni w tygodniu.
Bezpłatny telefon wsparcia dla osób skrzywdzonych przemocą przez ludzi Kościoła. Czynny we wtorki w godzinach 19.00-22.00
Telefon alarmujący o zaginięciu dziecka lub nieletniego działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Można się dodzwonić z terenu całego kraju: z każdej komórki i każdego telefonu stacjonarnego.
Numery 24/H - linie wsparcia
Telefon zaufania jest skierowany do wszystkich osób, które mają problem lub też zastanawiają się, czy mają problem z uzależnieniami behawioralnymi. Dla osób bliskich osobom uzależnionym – rodziny, przyjaciół, znajomych. Infolinia jest czynna codziennie w godzinach 17:00-22:00, z wyjątkiem świąt państwowych.
Telefon zaufania dla osób, które są lub mogą być zakażone HIV/AIDS. Połączenia są płatne tylko przez pierwszą minutę.
Ogólnopolski Telefon Zaufania Uzależnienia. Telefon bezpłatny, czynny codziennie w godzinach 16.00-21.00.
Bezpłatna linia wsparcia dla osób po stracie bliskich.
0 800 108 108 (numer czynny w dni powszednie od 14.00 do 20.00)
Linia wsparcia adresowana jest do wszystkich osób w żałobie, które potrzebują pomocy. Dzwoniący mogą anonimowo porozmawiać o swojej sytuacji, otrzymać wsparcie, zasięgnąć porady. Zadaniem dyżurujących psychologów jest podejmować interwencje w sytuacjach nagłych, a także pomagać w podejmowaniu decyzji o ewentualnej dalszej terapii.
Infolinia AA czynna we wszystkie dni tygodnia w godz. 8:00-22:00
Uwaga! Infolinia obsługuje tylko telefony stacjonarne.
W godzinach 08:00-16:00 wszystkie połączenia kierowane są do Biura Służby Krajowej AA w Warszawie. W pozostałych godzinach infolinia obsługiwana jest przez Punkty Informacyjno Kontaktowe Regionów AA w Polsce. Koszt połączenia jak za połączenie lokalne, zgodnie z tabelą opłat operatora telekomunikacyjnego abonenta. Infolinia AA czynna we wszystkie dni tygodnia w godz. 8:00-22:00
Telefon do uzyskania szybkiej i przejrzystej informacji na temat praw pacjenta i funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Można tam także dowiedzieć się o drogach dochodzenia odszkodowania i zadośćuczynienia, o placówkach NFZ, jak zgłosić skargę, rozwiewają wątpliwości dot. możliwego naruszenia praw pacjenta i wiele więcej.
Telefon zaufania dla osób starszych oferuje znacznie więcej niż tylko wsparcie rozmowy - stanowi ukojenie dla starszych członków społeczeństwa, dostarczając im zrozumienia i wsparcia. Usługa jest dedykowana seniorom, którzy odczuwają samotność i pragną życzliwego dialogu. W trakcie rozmowy można porozmawiać o wszystkim - osobistych wyzwaniach i trudnościach, codziennych sprawach życiowych czy zainteresowaniach. Działa od poniedziałku do piątku w godzinach od 17:00 do 20:00, a w środy od 14:00 do 16:00 jest dyżur poświęcony chorobie Alzheimera.
Telefon Zaufania dla osób starszych (22 635 09 54) oferuje anonimowe wsparcie i rozmowy w serdecznej atmosferze. Działa od poniedziałku do piątku w godzinach 17:00-20:00 oraz w każdą środę od 14:00 do 16:00, gdzie odbywa się dyżur tematyczny poświęcony chorobie Alzheimera. Seniorzy mogą rozmawiać o codziennych sprawach, swoich zainteresowaniach, problemach czy po prostu szukać życzliwego dialogu.
Infolinia Onkologiczna Polskiego Towarzystwa Psychoonkologicznego (800 080 164) oferuje bezpłatne wsparcie emocjonalne i porady psychoonkologiczne. Działa od poniedziałku do piątku w godzinach 18:00-22:00. Pacjenci i ich opiekunowie mogą uzyskać informacje dotyczące chorób nowotworowych, diagnostyki, leczenia, rehabilitacji oraz opieki paliatywnej. To także telefon zaufania, gdzie można porozmawiać w atmosferze empatii i dyskrecji.
Infolinia Onkologicznego Centrum Kryzysowego (22 105 55 30) działa od poniedziałku do piątku w godz. 17:00-19:00. Oferuje wsparcie i informacje dotyczące choroby nowotworowej, badań, opieki hospicyjnej oraz pomocy psychologicznej. Pracownicy infolinii są odpowiednio przeszkoleni, by udzielać profesjonalnej pomocy.
Polskie Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Chorobą Alzheimera oferuje wsparcie przez Telefon Zaufania (22 622 11 22) oraz Telefon Dodatkowy (606 932 049). Telefon jest dostępny we wtorki i czwartki w godzinach 15:00-17:00. Stowarzyszenie to organizacja charytatywna, pozarządowa, działająca na rzecz osób z chorobą Alzheimera oraz ich rodzin.
Telefon Pomocy dla starszych (537 375 505) oferuje wsparcie dla osób starszych, które doświadczają przemocy lub mają trudności w rodzinie. Telefon działa we wtorki (10:00-13:00) i czwartki (13:00-16:00). Można również zostawić wiadomość lub wysłać SMS – oddzwonimy. Specjaliści udzielają porad, a w razie potrzeby podejmują interwencje. Można umówić się na konsultację z psychologiem lub prawnikiem. Kontakt możliwy także przez e-mail: fundacja@projektstarsi.pl.
Telefon Poradni Specjalistycznej (22 277 11 98) umożliwia kontakt z profesjonalistami oferującymi wsparcie psychologiczne i psychoterapeutyczne. Telefonicznie można umówić wizyty, które odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00-20:00 (zapisy do 16:00). Pomoc jest dostępna bez skierowania i dostępna dla wszystkich od dzieci po seniorów.
Dzwoniący mogą uzyskać poradę dotyczącą profilaktyki zdrowia i pomoc psychologiczną. Porady są udzielane przez psychoterapeutów w poniedziałek: godz. 9.00-14.00 oraz godz. 15.00-19.00; wtorek: godz. 13.00-15.00; środa: godz.12.00-15.00; czwartek: godz. 9.00-17.00; piątek: godz. 14.00-20.00.
Ogólnopolska linia wsparcia psychologicznego dla dzieci i młodzieży w kryzysie psychicznym Zadzwoń na bezpłatny numer 800 119 119 lub napisz na czacie zaufania. Codziennie w godz. 14-22. Telefon jedynie dla dzieci i młodzieży.
CZAT na stronie https://800119119.pl.
Strona www: https://800119119.pl/
Ważne: po godz. 21.45 nie odbierane są nowe rozmowy, kończone są jedynie aktualnie trwające.
Telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka, czynny przez całą dobę.
Telefon wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego, czynny przez całą dobę.
Telefon ma na celu pomóc dzieciom i młodzieży ze środowisk zagrożonych alkoholizmem, osobom znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej i w szczególności rodzinom przeżywających kryzysy. Sekretariat jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-17:00.
Psychologiczne Centrum Wsparcia, infolinia oferująca konsultację i pomoc psychologiczną rodzicom, nauczycielom i innym osobom pracującym z dziećmi i młodzieżą. Czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00-14.00.
Poradnia Specjalistyczna Młodzieżowego Ośrodka Profilaktyki i Psychoterapii "MOP" oferuje wsparcie dla rodziców nastolatków, wychowawców i nauczycieli. Konsultacje odbywają się w poniedziałki w godzinach 10:00-14:00.
Młodzieżowy Telefon Zaufania dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych. Czynny we wtorki, środy i piątki w godzinach 15.00-17.00.
Infolinia 800 12 00 02 jest czynna całodobowo. Za pośrednictwem infolinii można uzyskać wsparcie psychologiczne, informacje na temat przeciwdziałania przemocy w rodzinie, w tym o istniejących możliwościach prawno-proceduralnych oraz lokalnych placówkach pomocowych. Możliwe jest również skorzystanie z poradnia e – mailowa pod adresem: niebieskalinia@niebieskalinia.info
Pomoc udzielana drogą mailową to: wsparcie dla osób doznających przemocy lub będących jej świadkami, udzielanie informacji o możliwościach terapii dla osób stosujących przemoc, psychologicznych mechanizmach i społecznych uwarunkowaniach zjawiska przemocy, prawach i możliwościach prawno-proceduralnych, a także o adresach instytucji pomagających w sytuacji przemocy w rodzinie.
Telefoniczne dyżury prawników: 22 666 28 50 w poniedziałki i wtorki w godz. 17.00–21.00, 800 12 00 02 w środy w godz. 18.00 – 22.00
Prawnicy udzielają informacji na temat przepisów prawa i procedur związanych z przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie.
Interwencje w sprawach przemocy w rodzinie, podejmowane także w stosunku do osób uprzednio skazanych za przestępstwo popełnione z użyciem przemocy lub groźby bezprawnej wobec członków rodziny, mających warunkowe zawieszenie wykonania kary pozbawienia wolności lub przebywających na warunkowym zwolnieniu i dopuszczających się przemocy wobec najbliższych (zgodnie z zapisami porozumienia o współpracy zawartego pomiędzy Dyrektorem Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Ministrem Sprawiedliwości i Komendantem Głównym Policji).
W ramach interwencji informacje uzyskane od osób kontaktujących się z Pogotowiem „Niebieska Linia” przekazujemy lokalnym służbom, a następnie monitorujemy podjęte przez nich działania i ich efekty.
Interwencja może być podjęta na prośbę osoby kontaktującej się z nami lub z inicjatywy konsultanta Pogotowia w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia zdrowia i życia.
Poradnia Telefoniczna "Niebieskiej Linii", czynna całodobowo, przeznaczona osób w kryzysie emocjonalnym, w tym ze szczególnym uwzględnieniem osób doświadczających przemocy domowej.
Telefon ma na celu pomoc kobietom znajdującym się w trudnych sytuacjach życiowych, a także ich bliskim i świadkom przemocy, którzy szukają informacji o dostępnej pomocy. Telefon działa przez całą dobę, a połączenia są płatne zgodnie z taryfą operatora.
Fundacja świadczy pomoc telefoniczną oraz mailową kobietom znajdującym się w trudnych sytuacjach życiowych. Mogą nie tylko kobiety doświadczające przemocy, ale także jej świadkowie, którzy chcą pomóc bliskiej osobie. Telefon całodobowy płatny według taryfy operatora.
Telefon zaufania dla osób dorosłych w kryzysie emocjonalnym, czynny całodobowo. Dodatkowo, dostępna jest również platforma 116sos.pl umożliwiająca kontakt z ekspertami także przez czat i formularz kontaktowy.
Telefon "Punkt Interwencyjny" działa w godzinach 8:00-20:00 od poniedziałku do piątku i oferuje pomoc w formie interwencji kryzysowej i krótkoterminowej pomocy psychologicznej dla osób dorosłych.. Dodatkowo, dostępny jest także adres e-mail: punkt.interwencyjny@woik.waw.pl, który umożliwia szybki kontakt w sprawach wymagających interwencji.
Warszawski Ośrodek Interwencji Kryzysowej uruchomił całodobowy numer telefonu dla osób dorosłych w kryzysie emocjonalnym – szczególnie tych zagrożonych samobójstwem. Telefon jest czynny całodobowo, siedem dni w tygodniu. Jest obsługiwany przez psychologów, terapeutów i pracowników socjalnych – specjalistów, którzy mają doświadczenie we wspieraniu osób w kryzysie suicydalnym. Pomoc oferowana jest w języku polskim dla każdego dorosłego i osoby starszej na terenie całej Polski.
Każda osoba która zadzwoni na numer interwencyjny ma możliwość uzyskania wsparcia emocjonalnego i poradnictwa. Telefon całodobowy, rozmowy ograniczone do kilkudziesięciu minut.